2011. szeptember 20., kedd

morzsák..

először is az évfordulósoknak sok boldogságot! ;)

a mai napomat egy kis futással kezdtem, ami szinte észrevétlenül rohanásba csapott át.. történt ugyanis, hogy (egy kényelmes 10 órás kezdés égisze alatt) 8kor lementem egyet kocogni, ami hogy, hogy nem, afféle városnézéssé fajult, és mire észbe kaptam, már elmúlt 9.. hazafelé egy villámgyors Spar (!!), aranyáron minden (este már rutinrókaként egy Tescot ejtettem útba, meg is úsztam gyakorlatilag ugyanazt az ellátmányt alig féláron), gyors reggeli, majd egy újabb kocogás az újabb képzés helyszínére - immár öltönyben, úgyhogy a zakót nem nagyon volt kedvem levenni az első session alatt, angol hideg ide vagy oda.. :))

az első (és egyben egyetlen hasznos) előadás az angol (elsősorban személyi jövedelem-)adózásról szólt. kár, hogy a kormányból senki nem fért bele a programba, mert akkor talán meríthettek volna ötleteket a jövő évi költségvetés összeállításához.. ugyanis

(1) Angliában adómentes évi mintegy 7.500 font (nagyságrendileg havi 200e Ft) jövedelem;
(2) A keresetből levonható a lakás bérleti díja, az étkezések, bevásárlások ára, a közüzemi díjak, a bringával munkába járás költsége (!!) (20 penny kilométerenként), stb..
(3) A sávok mondjuk már nem olyan csábítóak (35e fontig 20%, 150e fontig 40%, afelett 50%), meg persze mások a körülmények, más az adózási morál, nem is beszélve nyuszika sapkájáról, de azért ez elgondolkodtató kicsit..

megtudtam még ezen kívül, hogy "mennyit keres" a londoni PwC évente, hogy mekkora "árréssel" dolgoznak az angol partnerek, hogy Nigel Mansell a legjobb pilóta ever (?!) (bepróbálkoztam Baumgartner Zsoltival, de nem igazán ismerték a nevét.. nem is értem, pedig még pontot is szerzett, igaz egészen röhejes körülmények között), hogy az Arsenal egyelőre csak altat (amit egyébként akkor zseniálisan csinál, csak nehogy túl jól sikerüljön..), és hogy a japók újságpapírba csomagolt könyveket olvasnak a metrón, de nem azért, hogy megvédjék kedvenc olvasmányaikat az idő vasfogától, hanem mert nem szeretnék, hogy megtudják mások, hogy mit olvasnak.. csupa-csupa hasznos infó, ami nélkül élni sem olyan nagyon volt eddig érdemes.. :)

a nap fénypontja azért mégis az volt, amikor - a "kinek milyen érdekes tulajdonsága van" játék alatt - az egyik nigériai srác (nevezzük csak '50 Penny'-nek), mondván, hogy szeret és tud rappelni (még szerencse, hogy előre szólt, különben az utóbbi nem derült volna ki), előadta nekünk 2Pac 'Dear Mama' számának egy részletét. az előbb csekkoltam a youtube-on, szerintem összekeverte valamivel..

ja, és egy újabb hasznos infó az "ismerjük megy egymás kultúráját" jegyében: a kairói PwC-ben azért nem dolgoznak sokáig az emberek, mert már szinte a sivatag szélén van az iroda, és onnan hazafelé még autóval is életveszélyes elindulni sötétben.

ellenben Magyarországról ma sajnos nem tudtam meg semmi új infót, de szerintem van azért még a tarsolyukban, csak még tartogatják a nagyobb durranásokat.. legalábbis bízom benne, különben unatkozni fogok a hét hátralévő részében.. :) amitől azért olyan nagyon nem kell félni, ugyanis a holnapi lesz a hét utolsó munkanapja számomra, mert a csütörtök-péntek a lakáskeresésnek volt fenntartva, de minthogy én nem - helyesebben nem itt - fogok lakást keresni, így marad az alapos városnézés némi sörrel megkeser.. illetve megízesítve. reszkess London! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése