2011. szeptember 22., csütörtök

egy nap Londonban - képekkel

az első szabadnapot kihasználva nyakamba vettem a várost, és 7-8 órát sétáltam a borongós, de legalább nem esős időben. ráadásul Photoshopom sincs, úgyhogy még azzal sem tudtam javítani a helyzetet, így marad a retus nélküli valóság.. ;)

a Waterloo-n leszállva elsétáltam a Nemzeti Színház mellett a néhányszor már megörökített Szemhez, ámde a csillió + 2 embertől megrémülvén újra elhalasztottam eme "magasröptű" terveimet. majd talán vmelyik nap megpróbálok idejönni nyitásra, és akkor lesz erőm kivárni a soromat..

majd ha már Budapesten is beindul a Bicó..!

sajnos rögtön a nap elején szegényebb lettem egy London térképpel, ellenben gazdagabb egy-egy bankszámlával és -kártyával. szóval ha nem zuhantak volna az árak az utóbbi napokban, már akkor sem lennék túl nagy bajban.. ;) sajnos nem tudtam lefényképezni, így bizonyítékkal nem tudok szolgálni, de mindenképpen megalapozta a napom jó hangulatát, mikor a bankban az adminisztrátor srác nyugodt szívvel beírta a nevem alá, a "származás" rovatba a "Hungry" szót. persze nem nagyon tettem neki szóvá, hiszen a saját országához tartozó "Jersey"-t is "Jersy"-nek írta. már csak Jerzy hiányzott volna..

kinyomoztam a Sherlock kocsma elérhetőségét. na annyira azért nem volt nehéz.. :)

miután az okításokon már elárulták a titkot, hogy jövőre Londonban lesz az olimpia, a Trafalgar térre érve ma azt is megtudtam, hogy 309 nap múlva kezdődik, sőt, ha jól számoltam, egészen pontosan (londoni idő szerint) este fél 8kor. már csak jegyet kell szerezni valahogy, jelen állás szerint nem ez lesz a legkönnyebb része a projektnek.. de majd talán a sporttámogatós cimborák tudnak valamit tenni az ügy érdekében.

Trafalgar tér, szökőkút, olimpia-stopper, csak Nelson admirális maradt le..

irány a Parlament és a Big Ben.. útközben hárman is megkértek néhány fotó elsütésére, úgy tűnik, nagy fényképésznek tűnök ezzel a masinával a nyakamban.

ja, és leszögezném, hogy a bal oldali közlekedés nem annyira autósként, mint inkább gyalogosként életveszélyes (teszem hozzá, hogy "bizonyára", mivel vezető ülésben egyelőre nem ültem a szigetországban..). főleg a körforgalmakban. a legvalószínűtlenebb helyekről tudnak támadni ezek az idétlen angolok. főleg, ha az ember séta közben jobbra pillantva rácsodálkozik, hogy ugyan már hogy a fenébe' tud a bal oldalon ülő vezető(nek látszó tá.. illetve egyén) maga elé kiterített újságot olvasva vezetni (hacsak nem így). még szerencse, hogy ilyen nyugodt természetűek ezek a britek, ráadásul a reflexeik sem rosszak..

nem is tudtam, hogy a Big Bennek fa (ráadásul élő fa) talapzata van..

variációk egy témára #2

a Parlamentet magam mögött hagyva a Westminter apátság felé vettem az útirányt. olyan nagyon nem fogott meg a dolog (egy lébényi templom mellett simán elbújhatna.. :) ), a legizgalmasabb az alább látható vízköpő volt, szegény pára fején gyökeret vert a fű..

a punk vízköpő ;)

Westminster apátság

gyorsan be is tértem a Green Parkba. köztudottan itt található a világ mókus-, hattyú-, galamb- és (vörösnyakú-, vad-, házi és mindennemű egyéb) lúdállományának 99,68%-a, szinte lépni sem lehet tőlük, és már-már felüdítő látványként hatnak a néha-néha felbukkanó sirályok. komolyan azt vártam, hogy egyszer csak szembe jön Nils Holgersson. csak mert Márton lúd garantáltan ott volt..

szinte félnek az embertől

egyelőre még csak a pólóm bringás, de mindjárt kitanulom, hogy miként is működik a rendszer, és holnap már nyeregbe pattanok, ígérem!

Lady Di még mindig nagy kedvenc

a Green Parkon át - a roppant ironikus módon enyhén taposóaknára hajazó plakettekkel fémjelzett Lady Di sétányt követve - elértem a Buckingham-palotához, ahol épp' nem volt őrségváltás, sem egyéb attrakció, így egy nem annyira tipikus (és még kevésbé magát a palotát ábrázoló) képpel örvendeztettem meg magamat:

Buchingham-kapu és -címer

fenyőféle a Green Parkban

Ősz Londonban..

a Green Parkból néhány világháborús emlékművön keresztül jutottam el a [második világháború idején krumplifölddé (!!) átlényegülő] Hyde Parkba, ...

Budapestet nem találtam meg, maradt Birmingham.

... ahol megtaláltam az imént említett állatfajok példányainak maradék 0,32 százalékát is.. :)

Hyde Park

egyelőre berekesztem a postot, és megpróbálom megtervezni a holnapi, illetve a hétvégi programomat. nem lesz egyszerű, mert útba kell ejtenem a Wembley-t, az Emirates stadiont, a Wimbledon parkot, esetleg a Millennium hidat, a Towert (belülről) és talán még a British Museumot is - bár ez utóbbihoz még gyűjtöm az erőmet.. Madame Tussauds valamiért nem mozgat annyira. bár, ha figyelembe vesszük hogy akár Justin Bieberrel is kezet foghatnék.. we'll see.. ;)

1 megjegyzés:

  1. Istikém, megint csak faszák lettek a képek (az indító kép No1!!!)!
    Írj, hogy azok is tudjanak művelődni, akik még nem voltak Londonban ;))

    VálaszTörlés